פירוקי - קונה רכבים לפירוק ונסיעה

חוק גריטת רכב – בדקו את האפשרויות העומדות לרשותכם

תוכן עניינים
חוק גריטת רכב – בדקו את האפשרויות העומדות לרשותכם

לתיאום פגישה או שיחה טלפונית אנא צרו קשר

המאמר נכתב ע"י "פירוקי" החברה המובילה לקניית רכבים לפירוק ולנסיעה יד שניה מכל הסוגים

פירוקי - קונה רכבים לפירוק ונסיעה

בשנת 2010 יזם המשרד להגנת הסביבה תוכנית אשר נועדה לשמור על איכות הסביבה. חוק גריטת רכב בא להוציא רכבים מזוהמים אשר עלולים גם לסכן את הציבור מהכביש. על פי החוק, בעלי רכבים ישנים, ששנת הייצור שלהם היא מלפני 15 עד 20 שנה, יכולים לקבל תמורתם עד 3,000 ש״ח.

התוכנית אינה מיוחדת לישראל. מדינות רבות סביב העולם פועלות כדי להפחית את הזיהום הבא מהרכבים ועל אף שהתשלום בארץ נמוך בהשוואה למדינות אחרות, בשנה אחת הוסרו עשרות אלפי רכבים מהכביש. באותה השנה הופסקה התוכנית אך זו התחדשה בשנת 2013, בתקציב מופחת והיום התוכנית מוצעת בעבור משאיות וטנדרים הפועלים על דיזל.

חוק אוויר נקי

בשנת 2018 נכנסו תקנות חדשות וזאת במסגרת ״חוק אוויר נקי״ ואלו אוסרות על רכבי דיזל כבדים אשר מזהמים את הסביבה לחדש את רישיונם אלא בתנאי שיותקן בהם מתקן מיוחד לסינון חלקיקים. המטרה זהה, הפחתת זיהום האוויר ושמירה על איכות הסביבה. רכבים אשר אינם עומדים בדרישות אלו יכולים לקחת חלק בתוכנית הגריטה ולקבל בתמורה לרכבם מענק אשר נע בין 5,000 ל-22,000 ש״ח. התמורה עבור הרכב משתנה בהתאם לסוג הרכב ושנת הייצור.

על מנת לקחת חלק בהליך הגריטה על הרכב להיות בכל רישיון בתוקף כשהוא נקי משעבוד או עיקול. ההליך עצמו חייב להתבצע באחד ממגרשי הרכב המורשים. יש לציין כי גם רשויות שמוצאות לנכון לפנות רכבים ישנים שהושלכו בשטחים ציבוריים יכולות לעשות זאת בתמורה הראויה לבעלים. הרשויות לא יכולות לפנות רכבים הנמצאים בחצר פרטית של בעליהם.

מימוש חוק גריטת רכב

כדי להשתתף בתוכנית הגריטה קודם כל הרכב צריך לעמוד בקריטריונים של משרד התחבורה. יש לזכור כי האינטרס של המדינה היא להוריד רכבים מזהמים ולכן אם הרכב בכל מקרה לא עולה על הכביש הוא לא יתאים לתוכנית. יש להגיע אל משרד התחבורה עם תעודת זהות ורישיון הרכב כדי שייבחן תוקפו ויינתן אישור לבצע את ההליך.

לאחר שאושר שהרכב יכול לעבור גריטה משרד התחבורה יבטל את רישום הרכב והבעלים יוכלו למלא טופס החזר כספים. בעל הרכב צריך להביא את הרכב למוסך מורשה כדי לאשר מהו מצבו של הרכב, לאשר את מספר השלדה ואת מספר המנוע. בסיום יועבר אישור גריטה וזאת לצורך העברת התשלום, התמורה על הרכב וזאת במקביל לאימות הנתונים שישנם במשרד התחבורה.

השירותים שלנו
מחירון רכבים לפירוק לפי סוג רכב

מאמרים נוספים

אזורי שירות

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים ולחפש קונה רכבים לפירוק זמין באזורכם? השאירו פרטים בטופס עכשיו ונציג מטעם החברה ייצור עמכם קשר בהקדם האפשרי למתן ייעוץ מקצועי, הכוונה והצעה משתלמת שלא תוכלו לסרב לה.

דילוג לתוכן