פירוקי - קונה רכבים לפירוק ונסיעה

הורדת רכב מהכביש ללא טסט

תוכן עניינים
הורדת רכב מהכביש ללא טסט

לתיאום פגישה או שיחה טלפונית אנא צרו קשר

המאמר נכתב ע"י "פירוקי" החברה המובילה לקניית רכבים לפירוק ולנסיעה יד שניה מכל הסוגים

פירוקי - קונה רכבים לפירוק ונסיעה

על פי החוק, כל רכב בישראל צריך לעבור מבחן, טסט שנתי אשר מבטיח את תקינותו. רכב אשר אינו עובר טסט צריך להיות מתוקן במסגרת הזמן שניתנה לבעליו או שיש להוריד אותו מהכביש ולא לנהוג בו יותר. בפועל הבעלים יכולים להחליט כי הם לא מחדשים את הטסט בשל העובדה שאינם מעוניינים לבצע את התיקונים הנדרשים לתקינותו.

הטסט של הרכב נועד להבטיח לכולנו שהרכבים העולים על כבישי הארץ יהיו תקינים. במסגרת הטסט יבחנו ליקויים שונים כולל כאלו שיכולים להשפיע על הבטיחות (של הנהג והסביבה) וכאלו שמשפיעים על איכות הסביבה. כל אחד אשר מעוניין ״לוותר״ על הרכב ולהפסיק את מעגל התיקונים יכול לבצע הורדת רכב מהכביש ללא טסט.

מה אפשר לעשות עם רכב ללא טסט?

ישנו דבר אחד שאי אפשר לעשות עם רכב ללא טסט – לנהוג בו. הטסט נועד להגן על כולנו ולדאוג שניסע בסביבה בטוחה ככל האפשר ואין לעלות עם רכב לא תקין על הכביש. רכב אשר לא עבר טסט יכול לעבור תיקון (לרוב תיקון יקר) והוא יכול להימכר לקונה רכבים במזומן אשר ידאג לבצע הליך מסודר של פירוק.

אם ההחלטה היא למכור את הרכב לפירוק יש ליצור קשר עם מומחה בתחום שייקח את הרכב באמצעות גרר ולדאוג להורדה של הרכב בצורה מסודרת. הורדת רכב מהכביש ללא טסט צריכה להתבצע על ידי הבעלים כשאין כל צורך להציג את הרכב עצמו.

תהליך הורדת רכב מהכביש ללא טסט

תהליך הורדת הרכב נחשב לפשוט יחסית כשהוא נעשה על פי הכללים. התהליך כולו מתבצע על ידי הבעלים של הרכב מול משרד הרישוי כשאין צורך לבוא עם הרכב אלא עם תעודה מזהה, רישיון רכב בתוקף או תעודת רישוי ישנה. יש להציג מסמך לאימות חשבון הבנק של בעל הרכב (אישור בנק או צילום צ׳ק) ולמלא את הטפסים הנדרשים.

התהליך מהיר מאד ובסיומו אין לעלות עם הרכב לכביש. במקרה ושולמה אגרת רישום שנתית ונשארו עוד חודשים עד לסיום תוקפה, יוחזר החלק היחסי שלה. יש לציין כי ללא טסט לא ניתן לנהוג ברכב ולכן העברתו לפירוק תתבצע על ידי גרר.

רכבים שלא ניתן להוריד מהכביש

הורדת רכב מהכביש יכולה להיות פתרון מעולה לרכבים ישנים ופגומים אך כדאי לדעת כי לעתים לא ניתן להוריד רכב מהכביש. רכב מעוקל או משועבד ורכב שיש מולו מגבלה משפטית אחרת לא יוכל לעבור את התהליך עד שיסודר התשלום או הנושא המשפטי. כיוון שרק הבעלים יכול לבצע את הורדת הרכב חלה עליו האחריות לבצע את כל הבדיקות המוקדמות ולוודא כי אכן ניתן לבצע את התהליך.

השירותים שלנו

מאמרים נוספים

אזורי שירות

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים ולחפש קונה רכבים לפירוק זמין באזורכם? השאירו פרטים בטופס עכשיו ונציג מטעם החברה ייצור עמכם קשר בהקדם האפשרי למתן ייעוץ מקצועי, הכוונה והצעה משתלמת שלא תוכלו לסרב לה.

דילוג לתוכן